MAMY TO :) CKZIU___OFICJAL PARTNER European Vocational Skills Week 2020
W ramach projektu zarejestrowaliśmy 4 wydarzenia, każde inne za to prezentujące to, co najlepsze w kształceniu zawodowym!
DZIEL SIĘ wiedzą!__ARDUINO platforma programistyczna dla systemów wbudowanych
Szkolenie online przygotowane przez ucznia Łukasza Plocha w formie filmu instruktazowego dla kolegów z drugich klas w zawodzie technik mechatronik.
Udostępnienie materiału także tym, którzy chcą rozwijać swoje kompetencja zawodowe. https://www.youtube.com/watch?v=rzTeT-UW7DU
Podsumowaniem pracy Łukasza była – prezentacja projektu, dyskusja moderowana przez nauczyciela podczas lekcji online. Próba określenia jak tego typu umiejętności odzwierciedlają potrzeby rynku pracy?
MIĘKKIE lądowanie ; )__czy umiejętności miękkie wygrywają na rynku pracy?!
Wykorzystując platformę Moodle staraliśmy się rozwiać wątpliwości trzecioklasistów:
– Czym są kompetencje miękkie, co je różni od twardych, czy są atrakcyjne na rynku pracy?
– 33 najważniejszych umiejętności miękkich!
– Jak ćwiczyć umiejętności miękkie?
– Kompetencje miękkie na rynku pracy i w opinii pracodawców.
W trakcie kursu na platformie, uczniowie mieli szansę:
– wykonać szereg ćwiczeń umożliwiających rozwój kompetencji miękkich;
– przyjrzenia się jak to wygląda z perspektywy pracodawcy;
– przeprowadzić bilans własnych umiejętności;
– podzielić się opiniami na czacie, głosować.
ZDALNA rzeczywistość # sztuka obsługi KLIENTA przez telefon lubi inne medium 🙂
Uczniowie czwartej klasy technikum w zawodzie: technik spedytor mieli okazję wziąć na warsztat
TELEFONICZNĄ OBSŁUGĘ KLIENTA.
Wykorzystując platformę Moodle i kontakt przez Messengera poszerzyli swoją wiedzę m.in. z: modelu procesu sprzedaży, przygotowania i nawiązania kontaktu z klientem, rozmowy wstępnej – identyfikacji potrzeb, finalizacji sprzedaży.
Kolejną częścią zajęć były warsztaty, na których uczniowie przećwiczyli: rozmowę telefoniczną przychodząca – skrypt, rozmowę telefoniczną wychodząca, zasady obsługi przez telefon, ćwiczenia w rozmowach telefonicznych między sobą, zamiana ról przedsiębiorca a trudny klient i wiele innych.
WYCIECZKA__Transport kolejowy. Infrastruktura i elementy dworca kolejowego.
16 uczniów drugiej klasy technikum w zawodzie: technik organizacji usług turystycznych w praktyczny sposób
realizowała zagadnienia z podstawy programowej.
Podczas wycieczki omówili elementy dworca kolejowego w Strzelcach Opolskich i Gliwicach, przeprowadzili wywiad
z konduktorem, wykonali prezentację na temat wyposażenia i infrastruktury dworca kolejowego. Nauczyli się także zamawiać bilety dla grupy!
Współpracujący nauczyciele: Aleksandra Wnuk-Cejzik, Karolina Łydka, Magda Wilczyńska, Joanna Góra.
Więcej: https://ec.europa.eu/social/vocational-skills-week/events-and-activities_en